Cei 2.000 de pasageri ale celor cinci trenuri Eurostar care au ramas blocate in tunelul de sub Canalul Manecii, incepand de vineri seara, au ajuns la destinatie dupa ce au stat chiar si 18 ore sub pamant, in conditii inumane.
Primul tren a ajuns in tunel vineri seara, fiind urmat la diferenta de catea ore si de urmatoarele patru, doar pentru a ramane blocate impreuna la jumatatea tunelului subacvatic de uneste Marea Britanie de Franta, scrie The Mirror.
Din cauza temperaturilor extrem de scazute si a celei mai puternice furtuni de zapada vazuta in Franta in ultimii 8 ani, trenurile plecate din Bruxelles si Paris s-au defectat la jumatatea tunelului subacvatic, cel mai probabil din cauza diferentelor foarte mari de temperatura.
Cei peste 1.300 de pasageri din doua trenuri au reusit sa fie evacuati dupa cateva ore, pe jos, pe marginea ingusta a peretelul tunelului feroviar.
Altii au incercat sa iasa singuri la suprafata, pe cont propriu, urcandu-se pe acoperisul vagoanelor si aventurandu-se in tunelul intunecos.
Oamenii s-au plans ca personalul cailor ferate nu a reusit sa-i ajute cu hrana, apa sau macar informatii si o vorba buna, purtandu-se "de parca nu stiau engleza", dupa spusele unui calator nemultumit.
Unul dintre putinele sfaturi primite de calatori de la personalul trenurilor a fost "respirati mai putin, daca nu vrei sa ramanem fara aer", spun martorii incidentului.
Calatorii au fost nevoiti sa indure temnperaturi de pana la 40 de grade Celsius, inghesuiti in vagoanele Eurostar, s-au plans de lipsa toaletelor si mai ales de lipsa simpatiei aratate de angajatii cailor ferate.
Vazand ca nimeni nu are de gand sa-i ajute prea curand, multi dintre ei au deschis fortat geamurile si usile trenurilor, pentru a lasa sa patrunda un pic de aer, s-au organizat singu