Într-o zi normală, un service de roţi are 30 de clienţi. La prima zăpadă, numărul acestora a ajuns la 100. Un schimb de anvelope de vară cu cele de iarnă costă, în medie, aproape 200 de lei. Dacă sunt înlocuite roţile cu totul, atunci plăteşti numai 100 de lei.
Încă o dată, iarna a luat prin surprindere autorităţile, care nici de data asta nu au reuşit să facă faţă provocărilor naturii, iar şoselele au devenit un coşmar. Totuşi, pe lângă edili, şi conducătorii auto au reuşit să fie prinşi pe picior greşit. Conform statisticilor, în luna decembrie rămân imobilizate cu 50% mai multe maşini decât în restul anului.
Îmghesuială mare la service
În afara bateriilor slabe, conducte sau uşi îngheţate, multe maşini rămân imobilizate în zăpadă sau patinează haotic, generând accidente sau avarii din cauza că sunt echipate cu anvelope de vară, iar acestea de multe ori au o uzură avansată. Specialiştii pe probleme de trafic şi siguranţă rutieră sunt unanimi în a recomanda să ne pregătim din timp, ca să nu fim surprinşi de nămeţi, îngheţ sau viscol.
Asta dacă mai găseşti vreun loc la service. Zilele trecute, cozile la vulcanizări şi service-urile de anvelope erau ca cele de pe vremea lui Ceauşescu la staţiile Peco . La Autosoft, în unitatea de pe Şoseaua Fundeni, erau nu mai puţin de 20-30 de maşini care aşteptau la cele patru rampe, cât numără atelierul.
„Am încercat să parchez maşina pentru a discuta cu cineva pentru o posibilă programare, însă m-am lăsat păgubaş. Nu mai aveam unde să parchez maşina din cauza nămeţilor de zăpadă de pe marginea şoselei", spune Gabriel V., un bucureştean care conducea un Fiat Punto.
Şi la service-ul de pe şoseaua Fundeni cozile formate la service erau formate din zeci de maşini.
„Vânzările în aceste zile au crescut cu peste 80%", ne spune un reprezentat al service-ului de pe Fundeni.
Vânzări explozive