Mii de oameni au rămas blocaţi ore în şir sub Canalul Mânecii fără apă, curent, mâncare şi toalete. Circulaţia trenurilor Eurostar între Marea Britanie şi Franţa a rămas suspendată şi ieri din cauza unor probleme care au blocat sâmbătă cinci trenuri.
Guvernul francez a demarat o anchetă pentru a stabili cauzele întreruperii traficului trenurilor Eurostar, a anunţat secretarul de stat pentru transporturi, Dominique Bussereau, citat de "Le Figaro".
Aflat într-o vizită oficială în China, Bussereau a declarat că intemperiile singure nu pot explica penele de electricitate care au blocat cele cinci trenuri, cu peste 2.000 de pasageri la bord, în tunelul de sub Canalul Mânecii, în noaptea de vineri de sâmbătă.
Mai citiţi şi:
O pană de curent a blocat 1.300 de pasageri ai Eurostar sub Canalul Mânecii
"Nu putem afirma că Eurostar nu poate circula timp de trei zile din cauza zăpezii, există o problemă tehnică", a precizat oficialul francez, care a solicitat ajutorul Alstom, constructorul trenurilor Eurostar.
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat senin că Alstom va da o mână de ajutor pentru rezolvarea problemelor, chiar dacă nu are un contract de mentenanţă cu Eurostar, iar trenurile, date în folosinţă în 1994, nu mai sunt sub garanţie. El a mai spus că trenurile produse de Alstom au o durată de funcţionare între 25 şi 30 de ani. La rândul său, Eurostar a demarat "o anchetă independentă" şi a anunţat că circulaţia ar putea fi reluată parţial în această dimineaţă.
Eurodeputatul Dominique Baudis, aflat şi el printre pasagerii blocaţi în tunel în noaptea de vineri spre sâmbătă, a promis că îl va interpela pe comisarul pentru Transport în Parlamentul European, la începutul lunii ianuarie, pentru a-i solicita o anchetă asupra incidentului.
Convocaţi iniţial de ministrul Transporturilor, Jean-Louis Borloo, preşedintele Eurostar