Doar 13% dintre utilizatorii de Internet vor să plătească pentru informaţiile online: 8% ar accepta o taxă în schimbul unui conţinut fără publicitate, iar 5% ar fi gata să plătească chiar şi pentru site-urile cu publicitate, conform unui studiu GfK realizat printre utilizatorii de Internet din 17 ţări. 80% dintre respondenţii din cele 17 ţări îşi doresc în continuare acces gratuit la conţinutul online: o treime din totalul participanţilor cred că informaţiile de p
Doar 13% dintre utilizatorii de Internet vor să plătească pentru informaţiile online: 8% ar accepta o taxă în schimbul unui conţinut fără publicitate, iar 5% ar fi gata să plătească chiar şi pentru site-urile cu publicitate, conform unui studiu GfK realizat printre utilizatorii de Internet din 17 ţări.
80% dintre respondenţii din cele 17 ţări îşi doresc în continuare acces gratuit la conţinutul online: o treime din totalul participanţilor cred că informaţiile de pe Internet trebuie să fie gratuite şi neînsoţite de publicitate. Majoritatea (46%) vrea acces gratuit, dar este pregătită să accepte şi publicitatea. Privind situaţia pe ţări, peste 50% dintre greci, belgieni, suedezi şi americani au fost de acord cu aceste condiţii, în vreme ce românii arată cea mai mică deschidere către această situaţie - doar 22% dintre ei.
Bloggeri britanici, cei mai deschişi către conţinutul plătit
Totuşi, sunt şi ţări care văd conceptul de plată pentru conţinut digital în mod pozitiv: 23% dintre suedezi, aproape 20% dintre olandezi şi britanici şi 17% dintre americani n-ar fi deranjaţi să plătească pentru acces la informaţiile de pe web. Diferenţe minore apar dacă analizăm situaţia conform preferinţelor în utilizare: în Suedia, un nivel uşor ridicat de acceptare pentru conţinut plătit se remarcă printre cei care folosesc web-ul pentru blogging şi e-finance.
În Marea Britanie, blog