Tehnologia este unul dintre cele mai riscante si delicate domenii in care cineva se poate gandi sa isi investeasca economiile pentru ca, pe langa bani si curaj, cel mai important este sa iti dai seama ce va fi la moda maine si daca poimaine va mai fi la fel de folositor.
Toata lumea se gandeste la iPod sau la Google, care au devenit sinonime cu lumea in care traim, atunci cand vine vorba de investitii in tehnologie, dar fiecare succes are in spate multe alte esecuri ale unor produse care nu au reusit sa se impuna la fel de bine pe piata sau care au fost depasite din start.
Solutia consta in observarea atenta a unor tendinte de schimbare a comportamentului si a felului in care consumatorii si companiile folosesc tehnologia, potrivit revistei americane Fortune.
In acest fel, cei care si-au dat seama la inceputul anilor '90 ca oamenii vor incepe sa foloseasca tot mai mult computerele in interes personal au avut de castigat enorm. Intel sau Microsoft au profitat de acest lucru pentru a produce componente fara de care acele computere personale nu puteau functiona.
Alte companii, precum Dell, au gasit solutii mai bune de construire si distribuire a acestora, asa ca actiunile lor au explodat atat de mult incat o investitie de 1.000 de dolari in 1990 ar fi adus 890.000 de dolari doar noua ani mai tarziu.
Din anul 2000, tendinta a fost clar indreptata spre Internet si digitalizarea muzicii, a filmului si a fotografiei. Din acest moment s-au dezvoltat cei care au creat solutii pentru pastrarea acelor date. Un exemplu este producatorul de hard-uri Western Digital, ale carui actiuni au crescut cu 887% in ultimii zece ani.
Google, Apple, Microsoft sau Dell au ajuns giganti, dar au plecat de la o simpla tendinta a pietei, iar succesul lor ar putea sa fie repetat chiar de companii abia infiintate. Asa ca si ace