Marile lanturi de benzinarii prezente pe piata locala au inceput sa se pregateasca cu oferte speciale pentru sarbatorile de iarna, petrolistii avand la baza un motiv solid: in aceasta perioada incasarile din segmentul non-oil (produse in afara combustibililor) pot creste si cu pana la 30% fata de o luna normala.
Companiile petroliere nu se asteapta la o scadere a vanzarilor din aceasta perioada comparativ cu anul trecut, firmele bazandu-se pe faptul ca in ciuda crizei au mers mai departe cu extinderea retelelor de benzinarii.
"In luna decembrie, in special in apropierea sarbatorilor de iarna, vanzarile de produse non-oil din benzinariile Rompetrol cresc cu circa 27%, atingand o pondere cuprinsa intre 9% si 20% din vanzarile totale ale unei statii. Cresterea este determinata atat de programul non-stop al benzinariilor, cat si de ofertele sezoniere", spun reprezentantii Rompetrol, al doilea jucator de pe piata petroliera, care are o retea de circa 783 de benzinarii, dintre care 290 sunt statii proprii si Expres (benzinarii mobile - n.r.), 169 sunt statii Partener, iar restul sunt baze interne (rezervoare de combustibil amplasate in incinta marilor consumatori - n.r.).
Si ceilalti jucatori sunt optimisti in ceea ce priveste evolutia vanzarilor in perioada sarbatorilor de iarna, si in special in luna decembrie.
"Estimam ca in perioada sarbatorilor de iarna vanzarile pe segmentul non-oil vor creste cu aproximativ 10%, comparativ cu o luna normala", spun reprezentantii OMV Romania, companie care a avut anul trecut afaceri de peste 600 de milioane de euro prin intermediul celor 77 de benzinarii pe care le administreaza.
"In perioada sarbatorilor de iarna avem oferte speciale pentru clienti in magazinele VIVA (magazinele din incinta benzinariilor OMV si PetromV - n.r.), produse de sezon ce atrag un numar mai mare de cumparatori", explica