Exporturile de autovehicule au crescut in primele 11 luni ale acestui an cu peste 56%, la 238.247 de autovehicule, dintre care 99,8% reprezinta modele Dacia, produse la Mioveni, iar diferenta este reprezentata de Ford si Roman Brasov, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Exporturile Dacia, realizate in proportie de 85% catre Europa de Vest, au fost stimulate in acest an de programele "Rabla" din Franta, Germania si Italia, dar si de lansarea din 2007 a modelului Sandero.
Valoarea exporturilor de autovehicule din acest an va urca la 2,6 miliarde de euro, fata de 1,6 mld. euro in 2008, potrivit estimarilor ZF, in timp ce ponderea acestora in totalul exporturilor Romaniei s-a dublat de la 4,7% anul trecut la 10% in 2009. In primele 11 luni valoarea exporturilor de masini este estimata de ZF la 2,4 mld. euro.
Pe piata romaneasca vanzarile de autovehicule au scazut cu 55% in perioada ianuarie-noiembrie, la 138.098 de unitati, potrivit statisticilor APIA. In noiembrie s-a ajuns la cel mai mic declin din acest an, de 31%, in conditiile in care in noiembrie 2008 a inceput scaderea vanzarilor de masini pe fondul crizei economice si al inaspririi conditiilor de creditare. "Pentru 2009 ne asteptam la o piata totala de aproximativ 130.000 de autovehicule, fara a lua in calcul si reexporturile. Piata reala a autoturismelor va fi undeva intre 110-115.000 de masini, care este o piata mica", a spus Jacques Chauvet, directorul Renault pentru regiunea Euromed.
Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale sunt estimate in acest an la 2 miliarde de euro, in scadere cu aproape doua treimi comparativ cu anul trecut, potrivit estimarilor ZF. Reducerea cifrei de afaceri a pietei auto din acest an a fost rezultatul volumelor mult diminuate, datorate crizei, dar si al campaniilor de discounturi derulate de dealeri