» Calatorii abandonati de CFR in garile neprimitoare nu vor primi nici o despagubire, spune secretarul de stat Gheorghe Popa.
» Romania nu poate pune in aplicare Regulamentul European 1371/2007, prin care statele membre UE sunt obligate sa-i despagubeasca pe cei care circula cu trenul pentru orice neplaceri pricinuite de companiile nationale si care ar fi trebuit sa intre in vigoare la inceputul acestei luni. Majoritatea statelor UE, printre care si Romania, au cerut, de altfel, derogari de pana la cinci ani pentru a nu fi nevoite sa acorde despagubiri.
"Decat sa nu ajunga deloc, mai bine sa ajunga cu intarziere", rezuma secretarul de stat Gheorghe Popa filozofia Ministerului Transporturilor legata de intarzierile trenurilor. In Romania, trenurile intarzie permanent, indiferent de anotimp: aproape patru ani reprezinta intarzierile totale ale trenurilor intr-un an de zile. Astfel de statistici i-au facut pe oficialii romani sa fie extrem de precauti la inceputul acestei luni, cand a intrat in vigoare Regulamentul European 1371/2007, care stabileste reguli speciale pentru despagubiri in cazul intarzierilor: minimum 25 la suta din pretul biletului pentru intarzieri intre 60 si 119 minute si minimum 50 la suta din pretul legitimatiei de transport pentru o intarziere de 120 de minute sau mai mult. Romania, la fel ca multe alte tari europene, Germania si Franta, de pilda, a cerut insa derogari de la regulament.
Romania "a obtinut o derogare permanenta la cursele interne de scurt parcurs si de cinci ani la cele interne de lung parcurs", explica Gheorghe Popa, completand relaxat ca nici in cazul trenurilor internationale Romania nu va da despagubiri, fiindca "trenuri internationale complete nu avem". Serviciile locale, urbane, suburbane sau regionale sunt diferite de serviciile pe distante lungi, iar statele membre pot cere derogari pe