Reprezentanţii şcolilor de şoferi doljene susţin că un preţ mai mic ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru potenţialii clienţi, indicând că nu este ceva în regulă cu respectiva instituţie.
De miercuri, şcolile de şoferi doljene au trecut deja la regimul de şcolarizare impus de noua legislaţie începând cu 2010. Noile reguli au fost implementate în avans pentru ca elevii a căror şcolarizare a început acum să nu aibă probleme la obţinerea permisului de conducere după 1 ianuarie.
Condiţii minime pentru şcoli
Reprezentanţii tuturor şcolilor de şoferi din Dolj au fost convocaţi de Autoritatea Rutieră Române (ARR), la o întâlnire de evaluare a pregătirilor pentru aplicarea de la 1 ianuarie a noii legislaţii în acest domeniu.
„Le-am reamintit reprezentanţilor şcolilor condiţiile minime pentru a funcţiona după 1 ianuarie 2010, şi anume: să aibă cel puţin două autovehicule pentru categoria de bază şi cel puţin doi instructori angajaţi cu normă întreagă, să aibă propriul profesor de legislaţie rutieră, angajat tot cu normă întreagă, şi să dispună de un soft didactic special pentru acest tip de activitate. Cei care nu se vor pune la punct riscă să rămână fără autorizaţie după 1 ianuarie“, a declarat Dumitru Mateescu, şeful ARR - Agenţia Dolj.
În cadrul aceleiaşi întâlniri, fiecare şcoală de şoferi a prezentat registrul unic al cursanţilor, care a fost barat după ultimul înscris, urmând ca orice elev nou să fie şcolarizat după noile reglementări. Concret, de acum încolo şcolile de şoferi va trebui să constituie grupe şi serii cu noii elevi, a căror şcolarizare va dura minimum cinci săptămâni, instructorii nemaiputând să „bage în faţă“ pilele care se grăbesc să-şi susţină cât mai repede examenul de conducere.
Preţ minim - 1.000 de lei
Întâlnirea a fost şi prilejul unor discuţii între reprezentanţii şcolilor de ş