Specialiştii estimează că tendinţa de creştere în ceea ce priveşte achiziţiile pe Internet este de 40-50%. Pe timp de criză, comerţul online este mult mai dinamic decât cel tradiţional.
Pe o piaţă copleşită de criză, mulţi cumpărători români se orientează către comerţul pe Internet, urmând exemplul altor state dezvoltate din acest punct de vedere.
Potrivit Deloitte, în SUA, aproximativ 40% din cumpărători spun că îşi folosesc telefoanele mobile pentru a achiziţiona de pe site-uri, la un preţ bun, produse electronice pentru Crăciun. Chiar dacă la noi comerţul online nu este folosit la scară largă, tendinţa de creştere este impresionantă, depăşind cifrele înregistrate de comerţul tradiţional.
„Ca pondere din piaţa totală, comerţul online deţine 3%, însă tendinţa de creştere este de 40-50%", potrivit lui Marius Ghenea, preşedintele grupului Fit Distribution.
În România, comerţul
online înregistrează în perioada Sărbătorilor vânzări mari la categoria notebook-uri. După Marius Ghenea, acestea reprezintă circa 25% din vânzările de produse electronice.
„Preferinţele românilor au rămas aceleaşi, ca structură, ca în perioada similară a anului trecut", afirmă Ghenea. Omul de afaceri declară pentru „Adevărul" că în topul vânzărilor se află şi netbook-urile, acele notebook-uri cu ecran şi dimensiuni foarte mici. Ghenea spune că preferinţele românilor se mai îndreaptă şi către sistemele de navigaţie şi GPS.
Dacă în anii trecuţi vânzările online de telefoane mobile deţineau un loc fruntaş, anul acesta cumpărătorii au mers direct la operatorii telecom care aveau oferte cu discounturi pentru diferite pachete.