Micile companii de leasing ar putea dispărea în masă anul viitor pe fondul scăderii pieţei auto şi al exploziei restanţelor, care au ajuns la peste 35% din totalul finanţărilor. Firmele de leasing ar putea plăti în 2010 preţul dezvoltării exagerate din perioada 2006-2008. După o scădere de 75% a valorii contractelor finanţate, reprezentanţii pieţei se aşteaptă cel mult la o stagnare pentru anul viitor. Companiile de dimensiuni reduse par aproape condamnate. „Cred
Micile companii de leasing ar putea dispărea în masă anul viitor pe fondul scăderii pieţei auto şi al exploziei restanţelor, care au ajuns la peste 35% din totalul finanţărilor.
Firmele de leasing ar putea plăti în 2010 preţul dezvoltării exagerate din perioada 2006-2008. După o scădere de 75% a valorii contractelor finanţate, reprezentanţii pieţei se aşteaptă cel mult la o stagnare pentru anul viitor. Companiile de dimensiuni reduse par aproape condamnate. „Cred că marile companii de leasing vor supravieţui crizei. Pe de altă parte însă, companiile de leasing mici prezente pe piaţa româneasca vor avea un an dificil, iar supravieţuirea lor va reprezenta o adevărată provocare, aşa cum a fost şi anul acesta“, apreciază Kurt Leitner , CEO al Porsche Finance Group. Nici firmele de diemensiuni semnificative nu vor avea o viaţă prea uşoară, cuvântul de ordine pentru 2010 fiind supravieţuirea şi în niciun caz dezvoltarea. „În 2010, nu suntem forţaţi să aplicăm schimbări majore în planul nostru de afaceri. Totuşi, vom acorda o mare atenţie costurilor, prin scăderea cheltuielilor acolo unde este posibil“, spune Leitner.
Restanţele, problema fundamentală
Fie că au ajuns în faza de executare silită, fie că sunt menţinute în continuare în portofoliilor firmelor de leasing, finanţările restante sunt, ca şi în cazul băncilor, principala problemă a firmelor de leasing. La finele lunii septe