După 15 ani de carieră plină de succese, ca prim-balerină, ea aduce noi străluciri baletului Operei Naţionale, retrăgându-se în postura de coregraf, în spatele cortinei.Timp de 15 ani, Simona Şomăcescu a slujit prima scenă lirică a ţării, ca prim-balerină.
În interpretarea marilor roluri ale baletului avea o emoţie şi o pasiune care electrizau publicul şi rămâne de neuitat în spectacole precum „Lacul Lebedelor“, „Giselle“, „Peer Gynt“ sau „Anna Karenina“.
În tot acest timp, în care „a ars, dar a mers înainte“, artista şi-a continuat studiile, şi-a luat doctoratul în artele spectacolului şi coregrafie, a devenit profesor la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică, iar în aprilie 2009, a câştigat concursul pentru ocuparea postului de coordonator al Compartimentului de Balet al Operei Naţionale.
„Trecerea de la strălucirea sub lumina reflectoarelor, la munca de coordonator al celei mai importante companii de balet din ţară a fost extrem de complexă. Dar m-a găsit pregătită cu un bagaj consistent“, afirmă artista.
Meticuloasă, dedicată artei sale zi de zi, în care ştie să lucreze „microscopic“, Simona Şomăcescu a descoperit plăcerea de a lucra cu balerinele. „Mă simt ca un sculptor care modelează materialul“, spune ea, în noua sa calitate de coregraf.
Redescoperirea de sine
Bucuria i-a fost şi mai mare când a avut prilejul de a lucra cu copiii, prilej oferit de pregătirea spectacolului „Hensel şi Gretel“, care a avut recent premiera la Operă şi la care semnează coregrafia.
„Mă redescoper pe mine, copilul care am fost. Îmi amintesc propriile emoţii, le înţeleg pe ale lor şi mă bucur că pot să-i învâţ ceea ce eu ştiu deja“, spune sincer emoţionată Simona Şomăcescu.
Artista locuieşte de o viaţă aproape de Operă şi copilăria şi-a petrecut-o jucându-se în acest teatru, pe care îl iubeşte ca pe o fiinţă.