Primarii Capitalei şi-au dat seama de ce nu au făcut faţă la prima ninsoare: a nins ziua, când străzile erau pline de maşini. Aşa că edilii se roagă, mai nou, să ningă, de-acum, doar după lăsarea nopţii. „Dacă ninge noaptea, putem interveni cu utilajele de deszăpezire şi putem împrăştia soluţuie antiderapantă. Ziua plugul stă în trafic, unde se circulă cu 5-15 kilomeri la oră, iar dacă utilajele ar împrăştia sare tratată cu clorură de calciu ar strica tabla maşinile aflate în trafic”, a declarat viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu. Sursa: Mihai Şoica Prima zi de ninsoare, o catastrofă
La prima ninsoare, pe 15 decembrie, autorităţile au intervenit cu primele utilaje la 10 ore de la primul fulg căzut. Deşi susţin că au aruncat 887 de tone de material antiderapant numai în acea zi, maşinile patinau.
„Am văzut ca autorităţile locale s-au fotografiat cu utilajele, pe care, după aceea, nu le-am mai văzut pe străzi. Mă îngrijorează, în special, situaţia ambulanţelor din trafic. Mi s-a comunicat că au mari întârzieri şi nu mi se pare normal să ne jucăm cu vieţile oamenilor pentru că autorităţile au totul pregătit pe hârtie, iar în practică lucrurile sunt mult îngreunate”, declara atunci prefectul Bucureştiului, Mihail Atănăsoaei. Şi primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, recunoştea că prima acţiune de deszăpezire a fost „un eşec”, şi a cerut firmelor de salubrizare să ia în serios deszăpezirea.
Soluţiile antiderapante care îngheaţă
După ce au aruncat cantităţi uriaşe de soluţie antiderapantă lichidă, edilii şi-au dat seama că acesta a îngheţat din cauza temperaturilor scăzute. Aşa că au aruncat apoi cu sare tratată cu clorură de calciu. „La temperaturi mai scăzute soluţia lichidă îngheaţă. Aşa că nu am mai dat. Am împrăştiat granule de sare tratată. Nu am împrăştiat sare amestecată cu nisip, amestec care stri