Pe piata locala s-au inmatriculat in acest an cu 20.000 de masini mai putin decat s-au raportat ca vandute catre Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), diferenta explicata de jucatorii din piata ca reprezentand "reexporturi" - masini vandute de catre dealerii auto catre alte piete decat cea interna.
Situatia din acest an este diametral opusa de cea din 2008, atunci cand s-au inmatriculat mai multe masini decat s-au vandut. Explicatia acestui lucru consta in faptul ca la nivelul lunii decembrie a anului trecut guvernul Tariceanu a decis triplarea taxei de poluare pentru masinile second-hand, dar si pentru cele noi cu motoare mai mari de 2,0 litri si eliminarea taxei pentru automobilele noi cu motoare sub 2,0 litri. Aceasta decizie a determinat la acea vreme dealerii sa-si inmatriculeze stocurile de masini care nu se incadrau in noile reglementari. Astfel, numai in decembrie 2008 au fost inmatriculate 5.800 de autoturisme in plus fata de cele raportate ca fiind vandute.
Potrivit estimarilor lui Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail auto a Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil, anul acesta s-au exportat in medie 2.000 de automobile pe luna.
"Romania face parte dintre tarile cu cele mai mari discounturi din Europa, iar succesul inregistrat de programele "Rabla" din alte state ii determina pe dealerii europeni care au ramas fara stocuri sa cumpere masini si de pe piata romaneasca. Dealerilor locali le convine acest lucru pentru ca de cele mai multe ori stocurile livrate se achita imediat", a spus Nicolae Sorescu, directorul general al Radacini Motors, dealer Opel si Chevrolet.
In acest an primele semne ale reexporturilor au aparut in luna aprilie, atunci cand potrivit statisticilor cu privire la vanzarile si inmatricularile din martie in cazul unor marci prec