Chiriile intr-un hotel de cinci stele pot ajunge la 50-60 de euro/mp. Doar hotelul Marriott ar putea ajunge la incasari de un milion de euro din chiriile spatiilor comerciale, potrivit estimarilor ZF.
Cazinourile, saloane de infrumusetare, dar si branduri internationale precum Luis Vuitton sau Ermenegildo Zegna ocupa aproape integral spatiile comerciale de la parterul hotelurilor Marriott, Radisson Blu sau Pullman din Bucuresti, in conditiile in care chiriile sunt mai mici decat in malluri sau pe Calea Victoriei, spre exemplu, considerata principala artera de cumparaturi a Capitalei.
Retailerii cauta cei 300-400 de clienti care se cazeaza zilnic intr-unul dintre marile hoteluri de cinci stele, precum si oamenii de afaceri care trec zilnic pragul acestor unitati catre restaurantele sau salile de conferinta amenajate de regula la mezanin.
"Chiriile difera de la un hotel la altul datorita unor factori ca: pozitionarea hotelului, numele acestuia sau suprafata inchiriabila a galeriei. Pentru galeriile comerciale din hoteluri importante chiriile pot ajunge la 50 - 60 de euro/metrul patrat si pot cobori pana la 20 euro/mp pentru hoteluri mai putin cunoscute", spune Alexandru Preda, associate director in cadrul diviziei de retail a Colliers International.
Hotel, mall sau artera comerciala?
Pana in acest an, pe Calea Victoriei se vorbea de chirii de 100-120 de euro/metrul patrat, adica duble comparativ cu galeriile hotelurilor, desi trotuarele inguste si lipsa locurilor de parcare fac dificil accesul catre magazinele din zona.
Retailerii spun ca nivelul chiriei in galeriile hotelurilor se stabileste si in functie de pozitia spatiului comercial, iar pentru un magazin plasat periferic poate fi perceputa o chirie chiar mai mica decat cea din centrele comerciale bine cotate din Capitala.
"Daca ai o pozitie buna, merita sa ai un