Grupul francez de constructii aerospatale si defensive, Safran, si conglomeratul american General Electric au facut o tranzactie de mai multe miliarde de dolari, avand ca obiect furnizarea catre China a motoarelor pentru nou tip de avion pentru pasageri.
C919 - avionul de pasageri chinez construit de compania Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), companie detinuta majortar de stat, - urmeaza sa fie dat in uz public in 2016 si reprezinta viitorul competitor al actualelor avioane de pasageri Airbus A320 si Boeing 737, informeaza AFP.
Presedintele Safran, Jean-Paul Herteman, a decarat ca prezentul contract urmeaza sa fie semnat saptamana aceasta, in timpul unei vizite oficiale a primului ministru francez, Francois Fillon, in China, si va avea o valoare initiala de 5 miliarde de dolari, atat pentru Safran cat si pentru GE.
Grupul francez si gigantul american, care impreuna opereaza compania internationala CFM, sunt parteneri din 1974, avand drept Airbus si Boeing printre clienti.
"Acesta este un contract semnificativ", a explicat Hereman pentru reporteri, adaugand ca valoarea acestuia in 30 de ani ar putea ajunge la 30 de miliarde de dolari.
C919, care va avea o capacitate de maxim 190 de locuri, va fi echipat cu motoare Leap X, ultimul tip de motor dezvoltat de Safran si GE. Pe langa motoare, cele doua companii vor furniza si lacasele acestora.
Tranzactia urmeaza sa creeze intre 8.000 si 10.000 de locuri de munca directe in Franta si de trei ori acest numar pentru diverse companii sub-contractate, a declarat Herteman.
Companiile partenere cerceteaza posibilitatea de a stabili o linie de asamblare direct in China, aducand astfel beneficii si contractorilor, prin crearea de noi locuri de munca.
"Piata chineza va reprezenta 20 de procente din piata globala de aviatie