Chiar dacă numărul de evenimente a crescut, rentabilitatea şi valoarea lor au avut de suferit
Sfârşitul lui 2010 ar putea aduce o revenire solidă bazată pe calitate
Companiile vor continua să aloce bugete pentru acest domeniu, deoarece este un mijloc de comunicare şi promovare destul de ieftin
Anul acesta, piaţa locală de evenimente a înregistrat o creştere destul de mare, însă această industrie a avut de suferit din cauza reducerii valorii şi rentabilităţii evenimentelor. "Industria de evenimente a avut de suferit nu din cauza scăderii numărului de evenimente, în 2009 numărul evenimentelor a înregistrat un avans. Ceea ce cred eu că a scăzut este valoarea şi rentabilitatea evenimentelor", a declarat, pentru Curierul Naţional, Mihai Mătieş, director general al Mastermind Comunication, companie care administrează www.calendarevenimente.ro, cel mai mare portal de evenimente din România. Acest avans este datorat, în mare parte, faptului că, în ultimii ani, acest sector a înregistrat o creştere exponenţială, acest fenomen fiind unul normal, ţinând cont de faptul că până în '90 existau foarte puţine evenimente, iar România trebuia să ajungă din urmă celelate ţări în care piaţa este mai dezvoltată. În plus, 2009 a fost un an haotic din acest punct de vedere, potrivit reprezentatului Mastermind Comunication, întrucât " evenimentele pe care contai nu au mai avut loc".
Astfel, acest an poate fi caracterizat prin răzgândire, renegociere, rearanjări, lucruri care nu aduc nimic bun din punctul de vedere al planificării şi organizării riguroase.
Avansul din primul semestru din 2010 va fi destul de mic
Pentru 2010, reprezentantul www.calendarevenimente.ro preconizează un avans destul de mic al pieţei în primul semestru, urmat de o creştere solidă în a doua parte a anului.
"Anul viitor va avea 2 viteze. Prima viteză va fi ce