Generaţia facebook a luat “Killing in the name of”, un imn al protestului punk, alternativ – sau cum mai vreţi să-l numiţi – al anilor 90 şi a zdrobit cu el plictiseala de Crăciun: de obicei, pe primul loc, “hitul de Crăciun” englez, ajungea o leşinătură despre pace şi împăcare şi clinchet de clopoţei. De preferinţă, interpretată de vreun star de la X-Factor-ul britanic. De data asta s-a întîmplat ceva neaşteptat. Şi minunat.
Competitorii finalişti (topul se decide în funcţie de numărul de download-uri plătite) au fost Rage Against the Machine cu “Killing in the name” şi Joe McElderry, un puştan dulcic cu o zahariseală tipică de Crăciun. Nimic nu putea fi mai diferit. RATM au beneficiat de o campanie teribilă pe facebook. Şi incredibilul s-a întîmplat. Imnul punk nebun în care lumea e invitată să nu se mai supună, să nu mai asculte, să dărîme sistemul a cîştigat la diferenţă de 50 de mii de downloaduri competiţia. Aşa că, Killing in the name să fie:
Găsiţi aici întregul istoric al bătăliei epocale, cu trupa americană înjurînd în direct la radio deşi li s-a cerut să n-o facă şi alte picanterii. Interesant e că totul a început de la campania pe facebook făcută de Jon şi Tracy Morter care au ales o melodie puternică şi cu mesaj precum Killing… ca să ardă memorabil un cap în gură simbolului adormirii vigilenţei şi bunului gust: melodia pop a Crăciunului:).
“It was one of those little silly ideas that make you laugh in your own house.”, a declarat Tracy Morter şi are mare dreptate. Cînd am primit linkul de la prietena mea Anca Grădinariu (şi ea jubilează, sînt sigur) am început să rîd de unul singur prin redacţie şi pe la fumoar.
Bun, s-a făcut şi observaţia simplă că din marea bătălie dintre anarhişti şi ursuleţul “pop” a fost cîştigată de casa Sony, deţinătorii drepturilor pentru amîndouă piesele… Orice revoltă îşi are producătorul, deh. I