Stefano Albarosa, directorul general si actionar al importatorului de vehicule comerciale si al dezvoltatorului de spatii logistice Cefin, apreciaza ca anul viitor constructia spatiilor logistice si a halelor industriale ce au ca destinatie productia va fi reluata la un nivel similar cu cel din 2004.
In 2004 investitiile straine directe au trecut de 5 miliarde de euro, potrivit datelor Agentiei Romane pentru Investitii Straine, fiind anul in care producatorii din industria constructoare de masini au inceput sa isi consolideze businesurile locale prin integrarea productiei si extinderea portofoliului. Tot in aceasta perioada transportatori precum Edy Spedition, Dunca sau International Lazar au demarat majoritatea proiectelor prin care au construit platforme logistice, in principal in zona de vest a tarii.
"Va fi anul noilor fabrici si centre logistice pentru ca Romania a devenit, inca o data, un pol de productie foarte atractiv, asa cum a fost in 2004. Romania a recuperat anul acesta trei elemente esentiale de competitivitate: costul salariilor, leul s-a devalorizat cu 35%, iar valoarea proprietatilor imobiliare s-a redus foarte mult. Sunt motivele pentru care companiile straine veneau in 2004 sa investeasca aici", a declarat Albarosa.
Stocul de spatii logistice cumuleaza in Bucuresti 900.000 de metri patrati, in timp ce proiectele din tara insumeaza in prezent 500.000 de metri patrati.
Cefin a dezvoltat doua dintre cele mai mari proiecte logistice din Romania, in Bucuresti si Arad, vandute apoi catre fondul de investitii austriac Europolis.
Albarosa spune ca in acest an divizia imobiliara a construit si a vandut proiecte logistice in valoare de 30 de milioane de euro, iar pentru anul viitor urmareste un nivel similar.
"Cred ca vom avea foarte multe investitii straine in Romania. Vor fi cat mai multe si cat mai repede, cu cat