Reprezentanţii Asociaţiei Patronale din Industria Laptelui (APRIL) consideră că marile lanţuri de magazine fac presiuni pentru a eluda Legea 321, cunoscută sub denumirea de „Codul de bune practici".
Producătorii de lactate susţin că retailerii le cer în continuare discounturi exagerat de mari, pe acre aceştia nu le pot susţine din punct de vedere financiar.
„Pe baza informaţiilor primite de la procesatorii de lapte, APRIL a trimis o scrisoare către Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), prin care îşi exprimă indignarea pentru încercările de intimidare a procesatorilor români şi pentru demascarea practicilor ilegale de impunere a unor discounturi suplimentare care nu au niciun fundament economic. Cu aceasta ocazie APRIL a transmis recomandarea făcută membrilor săi, de a refuza să acorde în cadrul aşa-numitelor negocieri, un discount suplimentar sau o valoare mai mare a discountului", se arată într-un comunicat al APRIL.
Totodată, producătorii spun că nu pot să suporte din punct de vedere financiar reduceri de preţ foarte mari, întrucât costurile de producţie au crescu foarte mult în ultimul an.
„Refuzul acordării unor discounturi suplimentare are în sine un demers economic motivat de scăderea veniturilor procesatorilor de lapte ca urmare a creşterii costurilor de producţie(eliminarea subvenţiilor din sectorul de creştere a vacilor de lapte, creşterea accizelor pentru carburanţi, electricitate şi gaze, creşterea costurilor ambalajelor), deprecierea continuă a cursului valutar, precum şi majorarea costurilor creditelor pe care procesatorii le contractează pentru efectuarea de investiţii şi pentru activitatea curentă", afirmă Ioan Dârzu, preşedintele APRIL.
Hipermarketurile, nemulţumite de Legea comerţului
Marile lanţuri de retail au găsit deja chichiţe Legii 321/2009, cunoscută şi sub denumirile de „legea comerţului"