Pana acum n-a fost inventata vreo formula care sa-i opreasca pe fostii angajati sa dea in judecata compania ori sa-si vorbeasca sefii de rau, insa specialistii in resurse umane au identificat o serie de greseli frecvente pe care managerii ar trebui sa le evite, pentru a transforma concedierea unui angajat intr-un proces cat mai putin dureros, pentru ambele parti.
Companiile care au recurs la solutia concedierilor masive pentru a scapa cu fata curata din criza economica, s-au trezit, peste noapte, cu o avalansa de procese, deschise de fostii angajati, ce ar fi putut fi evitate relativ usor, macar in parte, daca departamentele de resurse umane ar fi stiut sa evite cele mai comune cinci greseli majore si o serie de alte mici amanunte ce pot transforma o concediere intr-un scandal imens, potrivit Portfolio.com.
Spre deosebire de disponibilizarile din aparatul bugetar, unde exista sindicate si reguli clare de protectie a angajatilor, in sectorul privat concedierile tind sa fie extrem de dure, in conditiile in care angajatorii profita de puterea data de contractele individuale, ce ii avantajeaza.
"Concedierile din industria privata au efecte mult mai devastatoare. Am intalnit situatii in care angajatii nu au reusit sa accepte despartirea de companie, cu rezultate oribile", spune Michelle Singletary, specialist in resurse umane al biroului de Investigatii Criminale in cadrul Marinei Americane.
Chiar daca parerile sunt impartite si pana acum nu a fost inventata o reteta standard pentru concedierea unui angajat, expertii in resurse umane au cazut de acord asupra celor mai importante si frecvente cinci greseli pe care le fac managerii cand se despart de un angajat.
Managerii se ascund dupa deget
Oricine apreciaza o surpriza, desigur, insa cand vine vorba de concediere, ar fi mai bine ca nefericitul angajat