Imaginea Suveranului Pontif se poate găsi, mai nou, pe etichete de sticlă de vin sau de parfum, pe săpunuri sau chiar pe păpuşi mecanice. În aceste condiţii, Vaticanul a decis să ia măsuri de protejare a brandului papal şi a expresiilor specifice.Imaginea Papei este una dintre cele mai cunoscute din lume, mai ales cea în care Suveranul pontif face gestul binecuvântării. În ultimii ani, imaginea Papei, a simbolurilor şi a expresiilor pontificale se regăsesc rupte din context
Imaginea Suveranului Pontif se poate găsi, mai nou, pe etichete de sticlă de vin sau de parfum, pe săpunuri sau chiar pe păpuşi mecanice. În aceste condiţii, Vaticanul a decis să ia măsuri de protejare a brandului papal şi a expresiilor specifice.
Imaginea Papei este una dintre cele mai cunoscute din lume, mai ales cea în care Suveranul pontif face gestul binecuvântării. În ultimii ani, imaginea Papei, a simbolurilor şi a expresiilor pontificale se regăsesc rupte din context şi remixate în reclame, nume de branduri, de servicii sau în producţiile din showbiz. Vaticanul a luat pentru prima oară iniţiativa de a-şi proteja proprietatea intelectuală şi brandul papal, precum şi o serie de expresii precum „Sfântul Părinte”, „Pontiful Roman” sau „Suveranul Pontif”.
Consultantul juridic al Vaticanului fîn materie de copyright, Robin Fry, a declarat pentru „The Times”: „Imaginea Papei a fost folosită în mod abuziv de-a lungul istoriei. A fost reprodusă în formă de produse de lux, produse alimentare, decoraţiuni sau, mai nou, păpuşi mecanice. Există de asemenea şi o marcă de săpun cu acest nume, cu imaginea Suveranului Pontif pe pachet. Dar, ca orice alt busines, Vaticanul are nevoie de un program solid de protecţie a proprietăţii intelectuale pentru a putea controla preluarea expresiilor-cheie, pentru menţinerea integrităţii expresiilor şi imaginilor respective”. „Mi