Doar 13% dintre utilizatorii de internet sunt dispuşi să plătească pentru conţinut on line, 8% dintre aceştia ar accepta o taxă în schimbul unui conţinut fără publicitate, iar 5% ar fi gata să plătească chiar şi pentru site-urile cu publicitate, se arată într-un studiu GfK. Potrivit acestuia, majoritatea surferilor îşi doresc să continue să folosească internetul în mod gratuit. Acestea sunt rezultatele unei cercetări internaţionale privind obiceiurile de consum pentru internet, care a fost realizat de compania GfK în 16 ţări europene şi SUA. În cadrul cercetării, utilizatorii de internet au fost întrebaţi cât de dispuşi sunt să plătească pentru conţinut - în special în cazul website-urilor de ştiri, divertisment şi cunoştinţe generale, precum Wikipedia.
„80% dintre respondenţii din cele 17 ţări îşi doresc în continuare acces gratuit la conţinutul on line: o treime din totalul participanţilor cred că informaţiile de pe internet trebuie să fie gratuite şi neînsoţite de publicitate. Majoritatea (46%) vrea acces gratuit, dar este pregătită să accepte şi publicitatea“, se arată în studiu. În ceea ce priveşte situaţia pe ţări, peste 50% dintre greci, belgieni, suedezi şi americani au fost de acord cu aceste condiţii, în vreme ce românii arată cea mai mică deschidere către această situaţie - doar 22% dintre ei. În acelaşi timp, potrivit studiului, sunt şi ţări care văd în mod pozitiv conceptul de plată pentru conţinut digital.
SUA - cu jocurile, Europa cu plăţile pe internet
„23% dintre suedezi, aproape 20% dintre olandezi şi britanici şi 17% dintre americani n-ar fi deranjaţi să plătească pentru acces la informaţiile de pe web. Diferenţe minore apar dacă analizăm situaţia conform preferinţelor în utilizare: în Suedia, un nivel uşor ridicat de acceptare pentru conţinut plătit se remarcă printre cei care folosesc web-ul pentru blogging şi e-financ