Pentru o companie ca Apple, spionajul industrial este o amenintare la fel de serioasa ca si terorismul. Cateva zvonuri despre un nou gadget pot fi incitante pentru clienti cu o luna sau doua inainte de lansare, dar informatiile despre viitoarea tableta multimedia ar putea provoca pierderi de miliarde de dolari daca ajung pe mana concurentei.
Regula de aur a celor de la Apple nu permite nici macar confirmarea zvonurilor despre proiecte aflate in lucru, si au probabil toate motivele sa fie cat se poate de stricti in ceea ce priveste secretul de serviciu atata timp cat se spune ca ceea ce vor lansa in primavara lui 2010 va calca in picioare orice alt gadget.
Masurile dure de securitate si de pastrare a unui proiect secret nu sunt ceva neobisnuit intr-o companie de talia Apple. Angajatii stiu ca daca vor transmite informatii sensibile vor fi concediati si dati in judecata, dar mai este si problema lipsei de intimitate.
Gizmodo a aflat de la o sursa interna ca Steve Jobs si Peter Oppenheimer au o echipa speciala de "cartite" infiltrate in randul angajatilor, de care nici macar directorii departamentelor nu stiu. Se numesc Worldwide Loyalty Team, dar felul in care actioneaza i-a ajutat sa fie cunoscuti mai bine ca Apple Gestapo.
Potrivit sursei citate de Gizmodo, "cartitele" urmaresc tot ce se intampla prin sediile Apple si in magazine si ii raporteaza direct lui Jobs si Oppenheimer.
Cea mai mare atentie este indreptata, desigur, spre departamentele in care este foarte posibil sa apara scurgeri de informatii. Atunci cand exista o suspiciune, managerii din cladire sunt anuntati si li se spune sa coordoneze operatiunea de depistare a sursei.
SMS-urile la control
Angajatilor li se spune sa ramana la locurile lor, iar o persoana colecteaza toate telefoanele mobile din incapere. Daca cineva trebu