Pana in toamna acestui an nu s-a gandit niciodata, in cei peste 16 ani in mediul de afaceri local, sa paraseasca definitiv Romania. Creatorul unor marci precum apele minerale Dorna Apemin si laptele LaDorna, afaceri din care a realizat exituri de zeci de milioane de euro, declara ca este profund atasat de Romania, insa critica vulgaritatea prezenta la toate nivelurile – legislativ, politic, etic si managerial.
Jean Valvis a incheiat in anul 2008 vanzarea producatorului de lactate LaDorna catre grupul francez Lactalis, printr-o tranzactie evaluata la 100 mil. euro.
De asemenea, in anul 2002 omul de afaceri a finalizat vanzarea a 94,5% din actiunile Dorna Apemin catre gigantul Coca-Cola, valoarea tranzactiei fiind estimata la aproximativ 40 mil. euro.
Anul 2010 va marca reintoarcerea sa in piata apelor minerale cu brandul Aqua Carpatica, investitia initiala ridicandu-se la peste 12 mil. euro. Valvis si-a setat si o tinta: Aqua Carpatica va fi primul brand de apa de lux exportat din Romania spre pietele internationale.
Wall-Street: Considerati ca a fost momentul potrivit pentru a reintra in industria apelor minerale?
Jean Valvis: Daca era o apa minerala normala nu ar fi trebuit sa iau aceasta decizie, dar este vorba, si asta o motivez prin elementele concrete, fizico-chimice si efectele benefice, de o apa unica. Este acidulata naturala astfel incat nu cere adaugarea de dioxid de carbon asa cum fac toate apele din Romania. Toate apele care sunt considerate premium sifoneaza. Continutul in sodiu al acestei ape este mai mic decat continutul din apele plate necarbogazoase.
Mi-am setat o tinta. Aqua Carpatica va fi primul brand de apa de lux exportat din Romania spre pietele internationale. Pentru acest motiv am conceput site-ul www.theperfectbottle.ro pentru concursul international pentru designul sticlei de Aqua Carpatica, site realiza