ING Asigurari, cea mai mare companie de pe piata de profil, a vandut anul acesta 40.000 de noi polite individuale de asigurare de viata (incheiate de persoane fizice), de doua ori mai putin decat in 2008, cand vanzarile noi s-au ridicat la 80.000 de polite, spune Cornelia Coman, directorul general al companiei.
Piata de asigurari de viata a fost lovita anul acesta de cresterea somajului si de scaderea veniturilor populatiei, dar si de faptul ca peste 60.000 de romani si-au reziliat politele incheiate in anii trecuti deoarece aveau nevoie de lichiditati.
"Vanzarile de polite noi sunt la nivelul anului 2006. In ceea ce priveste primele brute subscrise totale, se va pastra tendinta din primele noua luni (o scadere de 9% fata de aceeasi perioada din 2008 - n.r.). Vanzarile din ultimul trimestru au fost destul de slabe, dar retentia clientilor s-a imbunatatit", afirma Coman.
In primele noua luni subscrierile ING Asigurari au fost de 387,5 milioane de lei (92,6 mil. euro), cu 9% sub nivelul din aceeasi perioada a anului trecut. Pe de alta parte, profitul brut al asiguratorului a urcat de 2,3 ori, pana la 75,5 milioane de lei (18 mil. euro).
Cota de piata a ING Asigurari a urcat la 41%, potrivit datelor companiei, de la 35,8% la sfarsitul lui 2008.
"Cea mai mare problema pentru noi a fost scaderea veniturilor disponibile ale potentialilor clienti. Ratele la credite si alte cheltuieli au crescut, iar oamenii si-au redus consumul si unii au renuntat la asigurarile de viata. Cresterea somajului a creat un sentiment de incertitudine."
Piata locala de asigurari de viata a scazut cu 10% in primele trei trimestre, pana la 1,2 miliarde de lei, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
"In 2010 somajul va continua sa creasca si vor avea loc restructurari in sistemul public. Speram ca in a doua jumatate a anului viitor