Conceptele de la saloanele auto uimesc, dar rar ajung in productia de serie in acea forma. Totusi, orice concept transmite un mesaj pentru viitor, mesaj care cu siguranta se va regasi in versiunile de serie. Unele marci vor sa arate ca se adreseaza unui public mai tanar, altele sunt convinse ca si supermasinile sport pot fi 100% electrice, dar cert e ca forma mobilitatii de maine se schimba intr-un ritm fara precedent. Tot mai multi producatori auto isi dau seama ca energia consumata la accelerare trebuie recuperata cumva la franare si introduc pentru asta motorizari hibride. Ce mesaje au pentru viitor cele mai interesante concepte din 2009, pueteti citi in materialul realizat de 0-100.ro.
Acest an a avut doua saloane auto cu adevarat importante: Geneva (in martie) si Frankfurt (in septembrie. La Geneva, conceptul care a atras atentia intregii lumi a fost Dacia Duster. Acest concept car avea sa anunte numele primului SUV din istoria Dacia si sa dea indicii despre noua filosofie de design a constructorului auto din Mioveni. Privind acum la concept car si la varianta de serie, te poti intreba retoric si fara echivoc “Ce-a fost si ce-a ajuns?!”.
Dar, ca orice masina de show, Duster-ul din martie a fost si va ramane un concept. Ce spune el? Ca Dacia va avea un design din ce in ce mai indraznet, motorizari mai puternice si ca va ataca un public mai tanar. Duster a fost si este expresia faptului ca si o marca low-cost poate crea automobile interesante si atragatoare.
Mergand mai departe, dar de data aceasta la Frankfurt, doua idei au atras atentia cel mai mult: BMW Vision EfficientDynamics si Audi e-Tron. Conceptul BMW este de fapt un supercar de patru locuri, echipat cu un motor diesel de mic litraj (1,5 litri), capabil sa dezvolte 163 CP. Masina mai are si doua motoare electrice, cate unul pe fiecare punte, fata / spate, a caror putere va