Multinaţionalele îşi recompensează salariaţii cu bani, petreceri şi cadouri. Companiile îşi premiază oamenii care le-au ajutat să bată criza, la sfârşitul unuia din cei mai grei ani ai economiei.
Strategia de reducere a cheltuielilor adoptată de majoritatea firmelor din Banat în 2009 a tăiat din beneficiile angajaţilor, dar sărbătorile de iarnă rămân „sfinte” pentru companiile care au reuşit să se menţină pe piaţă. Potrivit unui studiu realizat de firma Paylogic, aproape jumătate din companiile din România acordă anul acesta prime de Crăciun angajaţilor, procent în scădere de la 93,5 la sută, în 2008. „Chiar dacă 2009 a fost un an greu pentru toată lumea, am hotărât să nu renunţăm la beneficiile de Crăciun oferite angajaţilor”, a declarat Cătălina Ocheşilă, responsabil de comunicare în Alcatel-Lucent Europa de Sud-Est.
„Beneficiile reprezintă, pentru fiecare salariat, un procent din salariul anual”, a adăugat aceasta. Moş Crăciun nu i-a uitat nici pe angajaţii companiei ACI Worldwide, care au fost răsplătiţi prin bonificaţii financiare şi cadouri. „Toţi angajaţii companiei primesc al 13-lea salariu”, a declarat Miruna Marton, manager de Resurse Umane în cadrul companiei de software bancar. „Este vorba de un salariu normal, care se dă în două tranşe, una în timpul anului, iar alta, de Crăciun”, a explicat Marton.
Petreceri şi evenimente festive dedicate Crăciunului
Organizate pe departamente sau cu întreaga companie, evenimentele de sfârşit de an au devenit deja o tradiţie pentru companiile cu sediu în Banat. „Şi anul acesta, am organizat o petrecere de Crăciun la care au fost invitaţi toţi angajaţii”, a spus Miruna Marton. „În clasamentul firmelor care îşi recompensează angajaţii de Crăciun, Banatul se situează după Bucureşti, dar cu mult înaintea Moldovei”, a declarat Cătălin Naftan, director de vânzări Paylogic.
Potrivit stud