Păpuşile Barbie, Hannah Montana, Albă ca Zăpada şi Cleopatra Stratan, dar şi pluşurile Webkinz sau poneii roz sunt la mare căutare în această perioadă. Comercianţii de jucării şi de articole pentru copii se aşteaptă ca în decembrie să-şi crească încasările chiar şi cu 50% faţă de o lună normală.
„Dragă Moşule, aş vrea ca de Crăciun să-mi aduci o păpuşă Hannah Montana, una Cleopatra Stratan şi mai multe jucării Webkinz", aşa arată scrisoarea trimisă de Miruna Talpoş (şapte ani) către Moş Crăciun.
Destul de diferită faţă de scrisorile pe care le scriau copiii până acum cinci-şase ani, care-şi doreau maşinuţe, căluţi din lemn sau jocuri Lego. Acum, acestea au fost detronate de jucăriile şi accesoriile din colecţia Disney (Hannah Montana şi Albă ca Zăpada), păpuşile Barbie, machetele de maşini şi jucăriile din pluş Webkinz, potrivit datelor primite de la importatori şi de la principalele lanţuri de magazine.
Animalele virtuale fac furori
Unele dintre cele mai bine vândute jucării din această perioadă sunt animăluţele din pluş, Webkinz. Dar ce sunt aceste Webkinz? Sunt nişte jucării care au fost lansate în România în luna aprilie, care au un cod secret unic, cu ajutorul căruia proprietarii au acces la site-ul Webkinz World, unde se află variantele virtuale ale jucăriilor.
Aici, copiii pot avea grijă de un animal (îl pot hrăni, îmbrăca, se pot juca cu el). „Din aprilie până acum am vândut peste 10.000 de jucării Webkinz. Estimăm ca în luna decembrie să vindem peste 8.000 de bucăţi. Reclama puternică de la Cartoon Network şi faptul că site-ul oficial este în limba română au contribuit foarte mult la susţinerea vânzărilor", a declarat, pentru „Adevărul", Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. Preţul unei jucării Webkinz este cuprins între 30 şi 40 de lei.
Vânzări asemănătoare a înregistrat şi lanţul de hipermarketuri Real, dat