Luna decembrie, cea mai buna perioada pentru retaileri, aduce supermarketurilor si hipermarketurilor vanzari estimate de ZF la peste 600 mil. euro, cu 30-35% mai mult decat media unei luni obisnuite din an.
Retelele din comertul alimentar modern, care detin o suprafata de vanzare de circa un milion de metri patrati si aproape 500 de locatii la nivelul tarii, vand astfel de 600 de euro/mp in sezonul de varf in comert. Produse precum carnea de porc, fructele si dulciurile genereaza cele mai mari rulaje in magazine in aceasta perioada.
Ca si anul trecut, in 2009 retailerii nu mai pariaza pe cresteri de vanzari in decembrie, raportat la perioada sarbatorilor din anul anterior. In schimb, acestia spun ca vor sa-si mentina fluxul de clienti la nivelul din 2008.
"Estimam ca vom avea un trafic stabil in magazine fata de 2008 in aceeasi perioada", a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania, cel mai mare operator de hipermarketuri de pe piata. Ea a precizat ca, in general, numarul de clienti in hipermarketurile Carrefour creste in decembrie cu aproximativ 50% fata de o luna normala din an. Un hipermarket de peste 10.000-15.000 de metri patrati din Capitala poate ajunge astfel la un flux de clienti de 150.000 de persoane in saptamana dinaintea Craciunului.
Luna decembrie, cea mai buna perioada pentru retaileri, aduce supermarketurilor si hipermarketurilor vanzari estimate de ZF la peste 600 mil. euro, cu 30-35% mai mult decat media unei luni obisnuite din an.
Retelele din comertul alimentar modern, care detin o suprafata de vanzare de circa un milion de metri patrati si aproape 500 de locatii la nivelul tarii, vand astfel de 600 de euro/mp in sezonul de varf in comert. Produse precum carnea de porc, fructele si dulciurile genereaza cele mai mari rulaje in magazine in aceasta perioada.
Ca si anul trecut, in 2009