Nu mai puţin de 77 de companii şi persoane fizice autorizate se luptă, zilele acestea, pentru obţinerea autorizaţiilor de practicare a taximetriei pe Aeroportul Henri Coandă. O singură firmă a avut, oficial, dreptul să ofere servicii de taximetrie pe Aeroportul Henri Coandă din Otopeni (AIHCB) în ultimii cinci ani. Câştigătoarea unei licitaţii controversate, în 2004, Fly Taxi a luat până acum caimacul unei afaceri cu multe zerouri: în 2007, a înregistrat venituri de 3,2 mili
Nu mai puţin de 77 de companii şi persoane fizice autorizate se luptă, zilele acestea, pentru obţinerea autorizaţiilor de practicare a taximetriei pe Aeroportul Henri Coandă.
O singură firmă a avut, oficial, dreptul să ofere servicii de taximetrie pe Aeroportul Henri Coandă din Otopeni (AIHCB) în ultimii cinci ani. Câştigătoarea unei licitaţii controversate, în 2004, Fly Taxi a luat până acum caimacul unei afaceri cu multe zerouri: în 2007, a înregistrat venituri de 3,2 milioane de euro, iar în 2008, de 2,5 milioane de euro.
În scurt timp, lucrurile se vor schimba: Aeroportul a organizat deja o licitaţie pentru emiterea a 250 de licenţe de taxi, doar deţinătorii lor având dreptul să preia pasagerii sosiţi la Otopeni, iar rezultatele acesteia urmează să devină publice în următoarele săptămâni. „Spre deosebire de licitaţia din 2004, care specifica o capacitate a portbagajului ce putea fi îndeplinită doar de câteva modele deloc răspândite de autoturism, şi culoarea obligatorie a taximetrului (gri), cea de acum pare mult mai transparentă. Avem informaţii că o licitaţie similară se pregăteşte pentru Aeroportul Băneasa“, spune Vasile Ştefănescu, preşedintele Camerei Taximetriştilor din Bucureşti.
18 euro, cursa medie
Miza licitaţiei de la Otopeni se măsoară în milioane de euro. În fiecare zi, aproape 7.000 de călători aterizează pe aeroportul din nordul Capitalei. Circa