Constructorii chinezi preiau companii din Vest aflate în pragul falimentului. Volvo este foarte aproape să treacă în portofoliul chinezilor de la Geely, cel mai mare producător privat de autovehicule.
Ford Motor şi compania chinezească Geely sunt aproape de o întelegere pentru vânzarea constructorului suedez Volvo, deţinut în prezent de Ford.
Anunţarea avansului negocierilor al căror rezultat este, de regulă, făcut public doar la final, este menit să ajute compania chinezească să obţină mai rapid finanţare şi aprobarea guvernului de la Beijing.
Cel mai mare producător privat de autoturimse din China, Geely, doreşte să preia uzinele Volvo pentru a căpăta acces la tehnologie modernă şi să poată deveni un competitor global. Conducerea Ford doreşte încheierea rapidă a tranzacţiei pentru a face rost de lichidităţi cu care să-şi achite datoriile de la bănci.
Piaţa chineză, lider mondial
Preşedintele Alan Mullay a anunţat că în 2011 Ford va înregistra din nou profituri din activitatea de bază. Ford este singurul mare producător auto din SUA care a evitat falimentul, urmat de sprijin guvernamental pentru depăşirea crizei, graţie creditului de 27 de miliarde de dolari contractat înainte de 2008.
Vânzările de autovehicule noi în SUA au scăzut la cel mai scăzut nivel înregistrat după 1970, doar 10,3 milioane de unităţi fiind vândute în acest an. În aceste condiţii, piaţa Chinei a devenit cea mai mare din lume, mai ales datorită subvenţiilor acordate de guvernul de la Beijing.
Progresul făcut de Ford survine pe fondul eşecului principalului concurent de pe piaţa americană, General Motors, care a anunţat închiderea celuilalt brand auto suedez, Saab.
Ultimul anunţ făcut de GM indică reluarea negocierilor cu Spyker, un mic constructor de automobile sport de lux din Olanda, pentru vânzarea Saab, fiind vorba de o ofertă îmbunătăţită. Cu