La jumatate de an dupa ce Dinu Patriciu si-a vandut si ultima participatie din cadrul Rompetrol, kazahii de la KazMunaiGaz spun ca actualele conditii din piata impun o schimbare a strategiei de dezvoltare, printr-un management mult mai pragmatic si mai aplecat spre profit.
"Inainte, Rompetrol crestea foarte repede pentru ca se extindea foarte rapid. Acum insa avem o strategie mai pragmatica de dezvoltare a afacerii. Vom dezvolta tot ce genereaza profit si vom opri tot ce nu merge. Ne vom concentra foarte mult pe atingerea breakeven-ului (prag de rentabilitate - n. red.) si pe fluxul de lichiditati, precum si pe toti acei indicatori care fac dintr-o companie sa fie una sanatoasa", a declarat Dmitry Grigoryev (foto), directorul financiar al Rompetrol Group, in cadrul unei conferinte de presa, prima dupa exit-ul total al lui Dinu Patriciu din afacerea pe care a fondat-o, la sfarsitul lui iunie.
Declaratia a fost facuta in contextul in care s-a ridicat problema unor eventuale greseli de management anterioare preluarii integrale de catre compania de stat kazaha KazMunaiGaz. "Astazi conditiile sunt altele pe piata, iar deciziile luate atunci au fost bune la momentul respectiv", a comentat directorul financiar Rompetrol, care mai apoi a detaliat "planul de bataie" al companiei pentru 2010.
Dupa un recul puternic al pietei locale carburantilor din prima parte a anului, de pana la 15%, precum si vestile de inchidere a unor rafinarii din Europa, cuvintele de ordine pentru Rompetrol, cel mai mare exportator al anului precendent, sunt "restructurare" si "profit". Grigoryev a insistat in discutia cu jurnalistii pe ideea de o abordare pragmatica a business-ului, cu accent pe extinderea graduala in zona de retail si dezvoltarea acelor activitati profitabile.
Procesul de optimizare a costurilor, demarat anul acesta, a generat o reducere a costurilor cu ci