Deşi Guvernul a cerut instituţiilor publice să reducă toate cheltuielile, există şi administraţii locale care dau prime de Crăciun. Cu o urare, cu o strângere de mână şi cu cel mult un cadou simbolic se vor alege de sărbători angajaţii instituţiilor publice. Indiferent cât de mult şi bine au lucrat în acest an, funcţionarii publici nu vor avea parte de stimulentele financiare cu care s-au obişnuit în fiecare an.
Guvernul a cerut instituţiilor publice să reducă cheltuielile cu mai mult de 15 % din cauza crizei economice. Atât pentru angajaţii din sistemul privat, cât şi de stat, sfârşitul lui 2009 a transformat Crăciunul într-o sărbătoare săracă în prime. Salariaţii sunt nevoiţi să se bucure că mai au unde lucra. “Nu se mai dau deloc prime, nici nu avem dreptul să dăm în acest an, iar anul trecut am dat 400 de lei fiecărui angajat.
Salariaţii Consiliului Judeţean sunt nemulţumiţi că nu primesc prime, dar în acelaşi timp se mulţumesc cu faptul că au un loc de muncă”, ne-a declarat Victor Mocanu, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Buzău. Fără prime sau cadouri de Crăciun, iar despre un salariu în plus nu se mai poate vorbi nici în cazul angajaţilor administraţiilor rurale. “Nu am dat prime nici anul trecut şi nu vom da nici în acest an din cauza crizei economice. În plus, nici nu prea sunt bani, abia avem pentru ajutoarele sociale şi pentru cheltuielile primăriei”, ne-a spus Alexandru Corcodel, primarul oraşului Nehoiu.
Există şi bugetari fericiţi
Mai rău arată însă şi situaţia celor care la sfârşit de an vor primi şi salariul diminuat din cauza zilelor de concediu fără plată. Însă, pe de altă parte, criza nu se aplică pentru toată lumea. Există şi administraţii care dau prime de Crăciun. “Anul trecut s-a dat primă egală cu un salariu, iar în acest an vom analiza şi dacă se vor găsi resursele necesare, vom da o primă angajaţilor în