Aproape 85% din productia Automobile Dacia de la Mioveni a mers in acest an catre export, vanzari impulsionate in primul rand de lansarea programelor "Rabla" in acest an pe piete mari din Europa de Vest, precum Germania sau Franta.
Ponderea Dacia din totalul exporturilor Romaniei a urcat de la aproape 5% in 2008 la 10 si chiar 15% in acest an, in conditiile in care peste 80% din exporturile uzinei de la Mioveni au avut ca destinatie piete vest-europene.
"Din productia de automobile Dacia 85% sunt pentru export, care reprezinta 15% din exporturile Romaniei. Pe piata locala, Renault alaturi de Dacia detin o cota peste 38%, fiind cea mai mare cota de piata din Europa detinuta de grup", a spus Jacques Chauvet, directorul general al regiunii Euromed (Romania, Turcia, Bulgaria, Moldova si Magreb), care mai detine functia de presedinte al Automobile Dacia.
In total, la nivel european prin programele "Rabla", potrivit estimarilor ZF, Dacia a vandut peste 100.000 de masini, in contextul unui volum al vanzarilor de aproape 300.000 de autovehicule. Astfel, una din trei masini produse de Dacia in acest an s-a vandut prin "Rabla".
Pe piata locala, prin "Rabla" s-au vandut in acest an 18.153 de masini dintr-un total de putin peste 32.000 de automobile. In Germania, Dacia a vandut in cadrul programului de innoire a parcului auto aproape 48.000 de masini, dintre care peste 30.600 au reprezentat modelul de clasa mica Sandero, potrivit statisticilor Biroului Federal al Economiei si Exporturilor din Germania. Spre comparatie, la nivelul primelor zece luni, in Germania Dacia a vandut in total aproape 74.000 de masini. In topul celor mai bine vandute marci din cadrul programului german, Dacia s-a clasat pe pozitia a sasea, depasind marci precum Renault (39.172 de unitati) sau Peugeot (43.381 de unitati).
In total, in Romania, Renault are 18.000 de anga