Profesorul a înfiinţat Clasa de Jazz şi Muzică Uşoară la Iaşi. Compune, scrie, conduce un club muzical. Cu toate acestea, nu a renunţat niciodată să concerteze individual.
Înainte să înveţe să vorbească, Romeo Cozma fredona prin casă piesele ascultate la radio. La şase ani, mama l-a luat de mână şi l-a dus la o testare la Liceul de Muzică. Profesorul cu care a susţinut proba i-a apreciat talentul şi „i-a pecetluit soarta“, îndrumându-l să studieze pianul. Toate cele douăsprezece clase le-a făcut aici.
Pentru studiile universitare a ales Conservatorul „George Enescu“ din Iaşi, unde a urmat două secţii, mai întâi Pedagogie Muzicală, apoi şi Compoziţie Muzicală, la cea de-a doua având şansa să lucreze cu maeştri ai muzicii româneşti, care i-au influenţat cariera. Vasile Spătărelu, Anton Zeman „mi-au deschis porţile marii muzicii“, mărturiseşte Romeo Cozma.
După facultate, compozitorul a abordat şi alte genuri muzicale în afara celei academice. A început să compună muzică uşoară şi jazz. Colaborează în continuare cu mari muzicieni, precum Anca Parghel, Dan Ionescu, Decebal Bădilă.
Din 1981, împreună cu doi prieteni, înfiinţează Clubul Muzical de Jazz „Richard Oschanitzki“ la Casa de Cultură a Studenţilor din Iaşi. Acesta i-a naştere pe de o parte ca un omagiu adus celebrului interpret de jazz în chiar anul trecerii lui în eternitate, iar pe de altă parte „a avut ca scop promovarea creaţiei lui Oschanitzki şi deopotrivă a muzicii moderne româneşti“.
A scris cartea „Universul jazzului“
„Am organizat aici, de-a lungul anilor, numeroase manifestări, de la audiţii până la concursuri studenţeşti şi festivaluri”, spune muzicianul.În 1991 devine membru al Uniunii Compozitorilor din România, care îi acordă şi două premii pentru muzica de jazz, în 1995 şi 1999. Romeo Cozma a compus de altfel numeroase piese de muzică elec