În lupta pentru ocuparea fotoliului de preşedinte, principalii candidaţi au investit circa 4,7 milioane de euro în publicitatea stradală şi cea din mass-media. Deşi sumele investite în reclama din presa scrisă sunt consistente, marea „bătălie“ s-a dat pe segmentul afişajului stradal. Asociaţia Pro Democraţia (APD) a monitorizat componenta outdoor a campaniei electorale din 13 oraşe şi din cele şase sectoare ale Capitalei. „În comparaţie cu alegeril
În lupta pentru ocuparea fotoliului de preşedinte, principalii candidaţi au investit circa 4,7 milioane de euro în publicitatea stradală şi cea din mass-media.
Deşi sumele investite în reclama din presa scrisă sunt consistente, marea „bătălie“ s-a dat pe segmentul afişajului stradal. Asociaţia Pro Democraţia (APD) a monitorizat componenta outdoor a campaniei electorale din 13 oraşe şi din cele şase sectoare ale Capitalei. „În comparaţie cu alegerile precedente, am observat o campanie afectată de criză, în sensul în care cheltuielile monitorizate de noi au fost mai mici. Pe de altă parte, legislaţia în domeniul finanţării partidelor este mult mai bine structurată acum decât în 2004. Departe de a fi perfectă, aceasta permite un control mai bun al finanţării decât în urmă cu cinci ani“, spune Irina Bujder, director adjunct APD.
Suspiciuni privind sponsorizări mascate
Asociaţia a estimat cheltuielile făcute de candidaţi pentru afişajul monitorizat în funcţie de preţul pieţei pentru imprimarea materialelor şi de chiria percepută de regulă pentru expunerea lor. Astfel, pentru cele 12.012 panouri, afişe şi bannere de diverse tipuri, APD a estimat un cost total de 1,7 mil. euro. „Ceea ce putem observa, chiar dacă avem de-a face cu cheltuieli mai mici, este că doar ce am monitorizat noi (estimăm că max. 15% din ceea ce au afişat şi cheltuit partidele) reprezintă aproape jumătate din ceea ce declară