Anul turistic 2009 a reprezentat pentru România în primul rând o nouă campanie de promovare peste graniţe. O campanie în care apar trei dintre cei mai cunoscuţi români din lume : Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gică Hagi.
Anul turistic 2009 a reprezentat pentru România în primul rând o nouă campanie de promovare peste graniţe. O campanie în care apar trei dintre cei mai cunoscuţi români din lume : Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gică Hagi.
Deşi criticată pentru costurile sale prea mari de difuzare, în opinia unora, campania are totuşi meritul ei : sunt poate primele spoturi publicitare făcute cu adevărat în stil profesionist - peisajele montane, maritime sau din Deltă îţi taie răsuflarea, iar castelele te determină să laşi totul baltă şi să-ţi faci bagajele.
Un alt merit al fostului şi actualului ministru, Elena Udrea este că a reuşit să includă din nou România în cataloagele celui mai mare tour-operator mondial, TUI.
Tot la bile albe, putem contabiliza faptul că sezonul pe litoral a fost extins prin lege. Asta înseamnă că hotelierii nu vor mai avea dreptul să-şi deschidă unităţile doar două-trei luni pe an, ci de pe întâi mai până pe 30 septembrie. Turiştii nemţi mai ales s-au plâns că nu mai găsesc nici o terasă deschisă în septembrie.
Un alt merit al ministrului Udrea e faptul că a mai bătut un cui în sicriul lui Dracula, preferând în schimb să găsească noi oportunităţi. De exemplu turismul balnear.
Partea proastă e că în acest sens au existat mai mult intenţii decât realizări concrete. Staţiunile celebre ce rivalizau pe vremuri cu Baden Baden sau Karlovy Vary sunt acum o ruină, iar hoteluri istorice se pot prăbuşi oricând. Cât despre transformarea Bucureştiului în staţiune balneară, proiectul nu există nici măcar pe hârtie.
O altă bilă neagră este imaginea defavorabilă pe care a imprimat-o Elena Udrea nu atât turismului, câ