Deşi nu a fost cuminte, economia românească ar putea primi, la final de an, un cec de până la 4,3 miliarde de euro. Să vedem dacă are şi acoperire. Ca în fiecare an, de Sărbători, românii atacă pieţele, centrele comerciale, restaurantele şi magazinele online, în goana după cadouri şi distracţie. În fiecare an, această mişcare impulsionează consumul şi injectează bani în economie, dar sabotează deficitul de cont curent. Potrivit unei analize a Deloitte, chi
Deşi nu a fost cuminte, economia românească ar putea primi, la final de an, un cec de până la 4,3 miliarde de euro. Să vedem dacă are şi acoperire.
Ca în fiecare an, de Sărbători, românii atacă pieţele, centrele comerciale, restaurantele şi magazinele online, în goana după cadouri şi distracţie. În fiecare an, această mişcare impulsionează consumul şi injectează bani în economie, dar sabotează deficitul de cont curent.
Potrivit unei analize a Deloitte, chiar în condiţii de criză, românii cheltuie mai mult cu 0,2% decât în perioada similară a anului trecut. Astfel, suma alocată pentru cumpărăturile de sărbători a fost de 570 de euro pe gospodărie, superioară celei alocate de majoritatea est-europenilor.
Importurile şi-au reluat creşterea accelerată
În ciuda pesimismului imprimat de criza economică, cea mai aglomerată zi de cumpărături a fost 23 decembrie. Potrivit companiei Visa, cheltuielile efectuate folosind cărţi de debit şi credit, în primele două săptămâni ale lunii decembrie, sunt cu 10% mai mari faţă de acelaşi interval din 2008, iar 56% din cumpărături s-au făcut pe carduri de debit Visa.
În medie, în România, s-au cumpărat în perioada acestor sărbători cadouri în valoare de 310 euro pe gospodărie, principalele achiziţii fiind articolele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, arată raportul de ţară al Deloitte.
Luând în calcul un număr de 7,5 milioane de gospodării