Cativa analisti au declarat ca internetul a schimbat soarta ultimelor alegeri si ca, in sfarsit, mediul are un efect asupra politicului romanesc. Nu sunt de acord, ba chiar am dovezi impotriva unor astfel de concluzii pripite. Internetul politic romanesc a crescut exponential, s-a dezvoltat pe cai batatorite in afara, dar inca nu este la punctul in care sa poata fi declarat drept element de sine statator intr-o campanie electorala, drept factor de schimbare. Mai degraba, in ceea ce priveste ultimele alegeri, a fost inca o gaura neagra pentru fondurile de campanie ale candidatilor, neasigurand nimic altceva decat lehamitea noastra, a cititorilor. Am observat cu totii cum niste amatori s-au zbatut, de multe ori inutil, sa domine un mediu imposibil de controlat. S-au dezvoltat site-uri si prezente artificiale pe comunitati sociale, s-au cheltuit mii de euro pe reclama, dar nu s-a inteles ideea de baza a internetului, faptul ca este un mediu colaborativ si, implicit, pozitiv. La fel cum campania negativa a domnit in alegerile ultimilor ani, si internetul, ca oglinda a societatii, a preluat aceasta dictatura.
A crescut numarul blogurilor politice Din punctul de vedere al imaginii, blogurile politicienilor au fost si raman, in mare parte, exercitii inutile. Prost gandite, scrise in tomuri de discurs politicianist, neatragator si greu-accesibil generatiei internaute, prezentele online ale politicienilor nu au ajutat cu nimic imaginii acestora. Putini au realizat puterea internetului sau capacitatea sa de a dezvolta comunitati de sustinatori prin intermediul mediului. Volum, insa, mai exact prostul obicei de a-si dori orice noutate care straluceste, a existat. Putini sunt politicienii care au iesit din anonimat sau care si-au mentinut prezente online demne de interesul unei comunitati. Exista 142 de bloguri de politicieni la PSD, 130 la PD-L si 99 la PNL, enumerand doar