Putini romani cunoc faptul ca, in calitate de cetateni ai UE, pot solicita o serie de despagubiri atunci cand intampina unele probleme in calatoriile lor prin statele membre.
Astfel, romanii au dreptul sa solicitate despagubiri intre 125 si 600 euro in cazul in care cursa lor aeriana a fost redirectionata. Sumele variaza in functie de distanta de zbor si de intarzierea produsa in urma redirectionarii cursei.
"In cazul in care intarzierea este mai mare cinci ore, aveti dreptul sa solicitati rambursarea costului biletului, dar numai cu conditia renuntarii la calatorie", se arata intr-o brosura realizata de Comisia Europeana privind "Drepturile pasagerilor".
Exista si exceptii in care nu puteti cere despagubiri, cum ar fi situatia in care ati fost informat cu privire la anularea cursei aeriene cu 14 zile inainte, sau orarul cursei redirectionate este foarte apropiat de orarul initial.
Un alt caz in care compania aeriana nu va plati despagubiri este cel in care operatorul aerian poate demonstra faptul ca anularea zborului a fost determinata de motive speciale.
Pe de alta parte, in functie de imprejurari, in cazul in care imbarcarea dumneavoastra este refuzata sau daca cursa cu care calatoriti este anulata ori intarzie, aveti dreptul la asistenta - asigurarea mesei, a mijloacelor de comunicare, a cazarii peste noapte daca este cazul.
De asemenea, daca imbarcarea dumneavoastra este refuzata sau daca cursa cu care calatoriti este anulata, puteti alege intre a va continua calatoria sau a vi se rambursa costul biletului. Brosura mai arata ca pasagerii cu mobilitate redusa si persoanele cu handicap sunt protejate impotriva discriminarii si, incepand din iulie 2008, pot beneficia de o asistenta corespunzatoare asigurata in fiecare aeroport de pe teritoriul UE.
Prin politele de asigurari pe care