Sony, Armani sau Apple sunt câteva dintre mărcile care s-au lipit de sufletul oamenilor de afaceri din România şi le-au creat pasiuni şi dependenţe. Sunt scumpe la vedere. Nu se coboară în calupurile publicitare, printre spoturile populare. Mărcile folosite de milionarii români formează o lume care-ţi taie respiraţia.
Milionarii nu se ataşează de branduri populare, care sunt promovate agresiv în calupurile publicitare pe televiziuni. De fapt, nu o să recunoască foarte uşor că au fost vreodată fanii pastei de dinţi Aquafresh.
Milionarii se îndrăgostesc mai degrabă de mărcile care le confirmă statutul, care le definesc personalitatea şi le conturează imaginea publică. Acestea sunt brandurile de lux, brandurile pentru care milionarii cheltuiesc sute de mii de euro şi care li s-au lipit de suflet ca marca de scrisoare.
Pe cât de strălucitoare este lumea brandurilor de lux, pe atât este de discretă. Niciodată Cartier, compania care acum aproape 100 de ani a inventat ceasul de mână, nu-şi va teroriza clienţii cu reclame pe TV.
În acel moment şi-ar anula istoria de peste 150 de ani în care s-a format ca unul din cei mai puternici producători de ceasuri şi bijuterii de lux şi cele şase generaţii de antreprenori care au condus compania. Niciodată hainele marca Zegna nu-şi vor disipa imaginea în zeci de reviste pentru adolescenţi. Nu! Universul în care acestea există este unul restrâns, dar exclusivist.
Promovarea se face mai degrabă direct în faţa consumatorului, a milionarului dispus să cheltuiască oricât pentru imagine, în vitrine sclipitoare, buticuri de brand sau în paginile unor cataloage cu număr limitat de ediţii.
Ce garantează Zegna, Patek Phillipe, Cartier, Cavalli sau Lanvin milionarilor? Iluzia că lucrează doar pentru ei. Croitorii sau bijutierii pe care aceste companii îi pun la dispoziţia milionarilor fac mai mult decât bu