Cititorii Hotnews isi aduc aminte, probabil, razboiul din vara, de la elaborarea Legii Educatiei Nationale, dus intre echipa Miclea, care sustinea solutiile elaborate la Cotroceni si dna Ecaterina Andronescu, ministrul Educatiei de atunci, care dorea mentinerea status-quo-ului in acest domeniu sensibil.
Lupta la baioneta, incheiata uneori spre orele diminetii, cu amenintarea ruperii coalitiei de guvernare, a fost ilustrata pe site-ul Hotnews intr-o suita de articole sub titlul generic “Miclea vs. Andronescu”.
Ce-a iesit a fost un hibrid cu jumatati de masura, cu prevederi care merg pana la un punct al drumului modernizarii sau nici atat. Numeroase sunt exemplele de restante si esecuri: fracturarea invatamantului obligatoriu intre scoala generala si liceu, prapastia dintre scoala si piata muncii, continuata prin absenta unui invatamant profesional adecvat, neangajarea cadrelor didactice direct de catre unitatea scolara, nesalarizarea diferentiata dupa performanta si rezultatele muncii, lipsa unor mecanisme credibile de urmarire a cheltuirii fondurilor alocate, absenta unor masuri decisive de eliminare a “fabricilor de diplome” din invatamantul superior si multe altele.
Curtea Constitutionala a decis ca legea este in ansamblu neconstitutionala si a respins-o. Motivatiile sunt subtiri, nu intra in analiza pe fond a legii, mentioneaza doar faptul ca este de natura organica si prea importanta pentru a trece prin asumarea raspunderii. Din aceasta cauza se impune discutarea ei in parlament si cu societatea civila.
Toate bune si frumoase, numai ca in ultimii 20 de ani am functionat dupa legi ale educatiei elaborate de parlament si minister iar rezultatul a fost: educatia a ramas incremenita in tiparele comuniste, corupta si ineficienta, irelevanta, inechitabila si de proasta calitate. Insulele de excelenta nu pot ascunde oceanul d