În maximum o jumătate de an, Regia Autonomă de Transport Public (RATP) Iaşi s-ar putea transforma în societate comercială. Sursa: Maria Craus
Firmele spaniole de consultanţă „Getinsa” şi „ETT”, în colaborare cu SC Metroul SA Bucureşti, au realizat două rapoarte în care au prezentat soluţii privind reorganizarea şi restructurarea RATP Iaşi.
Potrivit planului, noua SC „Transport Public” SA va prelua toate activităţile de transport desfăşurate în prezent, iar RATP Iaşi va rămâne o societate care va gestiona datorii istorice de peste 66 milioane de lei.
Divizarea RATP Iaşi se va face în trei etape. Astfel, după înfiinţarea noii societăţi, va urma externalizarea serviciilor şi a activităţii de construcţii montaj şi restructurarea vechii societăţi RATP, care va ajunge la lichidare după achitarea sau prescrierea datoriilor către stat.
Pentru a aduce noua societate pe profit consultanţii au susţinut că, până în 2017, valoarea investiţiilor în transportul public ar trebui să ajungă la suma de 456,1 milioane de euro. Proiectul de restructurare, modernizare şi rentabilizare a transportului public în municipiul Iaşi va intra în curând pe ordinea de zi a consiliului local municipal.
„Documentul este făcut ca şi proiect de hotărâre, a trecut prin comisia economică şi în comisia juridică, urmează să fie dezbătut în şedinţă, deocamdată nu s-a discutat când. În funcţie de decizia consiliului local vom şti dacă vom pune în aplicare măsurile oferite de consultanţi”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei Iaşi.