Potrivit producătorilor, decembrie aduce în mod tradiţional o creştere de 30% faţă de o lună normală
Murfatlar: Vârful acestei perioade se temperează după Sfântul Ion
Producătorii români de vinuri estimează că vânzările pentru perioada Sărbătorilor de iarnă sunt cu 30-40% mai mari faţă de lunile obişnuite din an, au declarat reprezentanţii companiilor care activează în domeniu, citaţi de NewsIn.
Potrivit reprezentanţilor producătorului de vinuri Murfatlar, în luna decembrie, vânzările cresc, în general, cu 30% faţă de media lunară. "În general, vânzările de vin ating apogeul puţin înainte de Sărbători, în perioada în care consumatorii se aprovizionează, dar mai au un vârf şi înainte de Anul Nou. Vârful de vânzări se temperează după Sfântul Ion, din luna ianuarie. În perioada septembrie - decembrie sunt concentrate peste 50% din vânzările de vin ale unui an. Atât cantitativ, cât şi valoric am reuşit să trecem câteva procente pe plus faţă de anul trecut. Sperăm ca la sfârşitul acestui an creşterea cantitativă faţă de 2008 să fie în jur de 10%. În perioada sărbătorilor, mai exact luna decembrie, se înregistrează creşteri totale cu peste 30% faţă de o lună normală, ele fiind însă diferenţiate în funcţie de produs", au declarat reprezentanţii Murfatlar.
Murfatlar a vândut în luna decembrie a anului trecut 2,6 milioane sticle. Cele mai vândute branduri ale companiei sunt Zestrea Murfatlar şi Eticheta Neagră. De asemenea, sortimentele Fatum, Arezan, Lacrima lui Ovidiu şi Trei Hectare sunt în topul vânzărilor Murfatlar.
Jidvei este optimistă, deşi vânzările nu merg ca în 2008 sau 2007
Producătorul de vinuri Jidvei estimează că vânzările din această lună vor fi cu circa 40% mai mari decât în restul anului. "Deşi în acest an nu mai putem vorbi de creşterile pe care le-am înregistrat în 2008 faţă de 2007, ne aşteptăm în conti