La doar 23 de ani, tânăra predă voluntar cursuri de dans vârstnicilor asistaţi de la Centrul Comunitar „Generaţii“.
De un an, Alexandra este „profa de dans“ de la Centrul Comunitar „Generaţii“ din Bucureşti şi consideră, înainte de toate, că a fi voluntar înseamnă „să dai tot ce ai mai bun din tine şi să îţi foloseşti cunoştinţele în beneficiul celorlalţi, având în acelaşi timp şi tu de câştigat“.
Şi nu se referă la partea materială. „Este foarte important să faci un lucru care-ţi place, dar, totodată, să ştii că nu o să primeşti decât răscumpărare sufletească şi apreciere din partea celorlalţi“, spune Alexandra în timp ce îşi pregăteşte elevii - tineri şi bătrâni deopotrivă - pentru ora de dans.
Comunicare prin dans
O dată pe săptămână, una dintre sălile de clasă ale Liceului UCECOM din Grozăveşti se transformă în ring de dans. Personajele principale, seniorii şi tinerii de la Centrul Comunitar „Generaţii“, aranjează locul cum ştiu ei mai bine. Fiecare îşi caută din priviri un partener. Şi totul se pune în mişcare. Un tânăr alături de un vârstnic. Fiecare echipă ocupă un loc pe ring şi aşteaptă „ordinele“ profesoarei.
„Play the music DJ” este îndemnul pe care Alexandra îl dă colegei sale, iar muzica răsună în difuzoare. Ora de dans începe cu „braşoveanca“, un dans la care cei în vârstă sunt „vedetele“, iar tinerii învaţă. Alexandra coordonează mişcările perechilor de dansatori şi mai dă câte un sfat celor care mai greşesc din când în când paşii.
„Mai alert, doamna Maria, că ieşim din ritm”, o sfătuieşte profesoara pe una dintre senioarele care vin la „Generaţii“. Nici tinerii nu scapă de observaţii. Sunt cei care fac parte din programul inter-generaţional iniţiat de Fundaţia Principesa Margareta în urmă cu mai bine de un an.
În timp ce îşi încurajează elevii, Alexandra povesteşte că a colaborat, în