Forumurile şi blogurile de profil sunt tot mai utilizate de oamenii interesaţi de proprietăţi imobiliare. Vizitatori unici, afişări, vizite. Toate acestea sunt în creştere pentru site-urile locale care prezintă locuinţe.
Până anul trecut, românii cumpărau de la locuinţe vechi până la cele existente doar pe hârtie, asta şi pentru că accesul la finanţare era extrem de facil.
„Aşa cum era de aşteptat, în acest an românii s-au orientat spre documentare. Afişările per vizitator au crescut cu 30% în secţiunea de oferte imobiliare", declară Răzvan Muntean, general manager Run Data Solutions, firma deţinătoare a portalului de profil imopedia.ro.
Acelaşi lucru îl susţin şi reprezentanţii site-ului magazinuldecase.ro. „Faţă de anul trecut, au fost creşteri atât din punct de vedere a vizitatorilor unici şi a vizitelor, cât şi din punct de vedere al afişărilor", spune Camelia Enăchioiu, PR executive magazinuldecase.ro.
Astfel, în 2008 site-ul a avut 682.000 de vizitatori unici, 16.246.000 afişări şi 1.170.000 de vizite. În 2009, cifrele arată astfel: 980.000 de vizitatori unici, 20.680.000 de afişări şi 1.680.000 de vizite.
Secţiuni speciale pentru proprietari
În acelaşi timp, reprezentanţii site-urilor imobiliare au extins serviciile pe platformele online ca strategie de dezvoltare în acest an. „Validat de proprietar" este unul dintre ele, lansat de imopedia.ro.
„Prin această secţiune peste 15.000 de oferte imobiliare au fost înscrise de către proprietari în acest an", explică Răzvan Muntean.
O astfel de lansare a avut şi portalul imobiliare.ro. „Am accentuat deschiderea noastră spre proprietari care, începând din primăvara acestui an, pot publica anunţuri pe site-ul nostru.
În acelaşi timp, menţionez că în 2009 am avut aproximativ 2,5 milioane de vizitatori", explică Daniel Crainic, marketing manager imobiliare.ro. @N