- Politic - nr. 447 / 28 Decembrie, 2009 Precipitarea evenimentelor politice in acest sfarsit de an contorsionat, ca urmare a recentelor alegeri prezidentiale si a "legitimitatii injumatatite" a actualului presedinte si a puterii executive in general, impun cateva precizari de ordin conceptual, cu atat mai mult cu cat mecanismele puterii executive, a institutiei prezidentiale, in primul rand, conduc intr-un viitor nu prea indepartat spre o asemenea forma de guvernamant. Si aceasta, cu atat mai mult, cu cat experienta politica a presedintelui reales si a guvernarii de dreapta, oligarhice si autocratice, pe fondul politocratiei (a puterii reprezentate de partidele politice si a statului, intr-o deplina coniventa politica), conduc spre asemenea judecati ipotetice, puterea executiva bicefala incercand sa puna intr-un con de umbra puterea legislativa prin insasi pretinsa reforma a puterii statului, legitimata si sustinuta prin recentul referendum, prin care nu s-a urmarit altceva decat un asemenea mecanism al legitimitatii puterii executive, mai precis a aservirii puterii guvernamentale, presedintelui, si in ultima instanta, a delegitimarii puterii legislative. Intr-un asemenea context al ilegitimitatii si deligitimarii puterii legislative si a democratiei, trebuie subliniat faptul ca in Romania se configureaza in prezent o putere politica autocefala, cu vizibile accente autocratice si dictatoriale, si nu o democratie reala, cum in mod disimulativ si demagogic clameaza reprezentantii acestei puteri de dreapta si ai acestui regim politic pretins democratic. Regim care nu face altceva decat, prin alchimia tranzitiei, sa transforme fosta dictatura rosie - de stanga, intr-o dictatura portocalie - de dreapta. O asemenea tendinta si dorinta rezulta in primul rand din pretinsa reforma a statului, care urmeaza sa se realizeze prin schimbarea formei de guvernamant semiprezidenti