Pianistul Harry Tavitian, cel mai apreciat jazzman român împreuna cu percutionistul Cserey Csaba au onorat târgumuresenii cu prezenta si cu talentul pentru a treia oara în ultimii doi ani. 21 decembrie 1989 – ziua în care Harry Tavitian avea programate doua concerte la Palatul Culturii din Târgu-Mures, concerte amanate de focuri, de revolutie. Dupa exact 20 de ani, 21 decembrie 2009 – ziua în care Harry Tavitian s-a întors la Târgu-Mures si a concertat în Jazz’n’ Blues Club. „Îmi amintesc privirea omului ce a venit la noi si ne-a spus ca ceva nu miroase bine; lacrimile varsate la plecare, când auzeam din gara focuri de arme; cum nu stiam daca-i un vis urât sau chiar se întâmpla”, îsi amintea, cu voce tare, Harry Tavitian în timpul concertului.
O incursiune în istoria jazz-ului atât prin vorbe cât si prin sunet; despre cum s-a nascut bluesul, apoi jazz-ul, despre urmasii sclavilor negri din Ameica de Sud ce cântau worksong-uri care s-au transformat în blues, apoi în jazz, au trecut oceanul si au ajuns la urechile europenilor… au trecut pe jub gloante si au ajuns la noi. Un concert de nedescris iar daca m-as chinui sa vi-l explic ar fi în zadar. Vibratiile au ajuns la destinatie dupa ce au dansat mai mult de doua ore deasupra publicului prea cald. „Ati fost si sunteti un public extraordinar. Ma bucur sa constat ca publicul târgumuresean si calitatea lui a ramas aceeasi ca-n anii ’80 când veneam an de an, cu drag, la Târgu-Mures”, a marturisit Harry Tavitian.
O tema simpla lipita de improvizatii ce curgeau pe aceeasi linie, doi muzicieni extraordinari ce au reusit sa intre subtil în sufletele târgumuresenilor prezenti luni seara în Jazz’n’Blues Club.
Pianistul Harry Tavitian, cel mai apreciat jazzman român împreuna cu percutionistul Cserey Csaba au onorat târgumuresenii cu prezenta si cu talentul pentru a treia oara în ultimii doi ani.