Infrastructura neîntreţinută, veche, traficul aglomerat, neglijenţa şi eroarea umană, salariile mici ale angajaţilor SNCFR şi alte aspecte mai puţin vizibile, au făcut din anul 2009 anul cu cele mai multe accidente feroviare. Sursa: Sergiu MiatSursa: MediafaxSursa: AgerpresSursa: Florin Băltărețu
1 /.
Chiar dacă România nu a ajuns la catastrofe de de genul celor care se pot califica în topul celor mai mari accidente feroviare, numărul lor crează un justificat sentiment de nesiguranţă.
Sindicaliştii feroviari susţin că din 2004, şi până în prezent, de la bugetul de stat nu s-au mai alocat fonduri pentru repararea şi întreţinerea căii de rulare. Un alt motiv al tragediilor care au însemnat pierderi de vieţi omeneşti, îl reprezintă neglijenţa la trecerea la calea ferată, neacordarea de prioritate trenului.
Serie de accidente
La 21 februarie, o persoană a murit, iar alte trei au fost rănite după ce un tir a intrat în trenul accelerat care circulă pe ruta Iaşi-Timişoara. Accidentul s-a petrecut în dreptul localităţii Budăi. În urma coliziunii cabina autotrenului s-a desprins de saşiu, iar şoferul a decedat pe loc. De asemenea, din cauza impactului, locomotiva şi un vagon au deraiat de pe şine, un altul fiind grav avariat. Locomotiva s-a ales cu un geam spart, primele trei compartimente din primul vagon au fost grav lovite de autotren.
Pe 28 mai, un accident grav s-a petrecut în Braşov, un autovehicul fiind lovit de un tren in Halta Ilinei, din comuna Prejmer. Şofeul maşinii şi-a pierdut viaţa în incident. El nu s-a asigurat la trecerea la nivel.
Şapte victime
La 31 mai, şapte persoane au fost internate în spital după ce un autocamion a intrat în coliziune cu o garnitură de tren de persoane, la o trecere de nivel de pe ruta Băile Călacea-Satchinez. Impactul a provocat deraierea a